نحوه صحیح اب بندی موتور سیکلت جهت افزایش طول عمر موتورسیکلت

نحوی درست استفاده کردن موتورسیکلت جهت سالم ماندن و طول عمر قطعات موتور سیکلت
قویدل
۰۹۳۷۳۵۱۶۷۷۲
جهت مشاوره موتور سیکلت خود با این شماره تماس حاصل نمایید
تعمیر موتور سیکلت سیار درمحل امداد پنچرگیری تعویض تیوپ موتور سیکلت دیاک تمامی موتور سیکلت های چینی وایرانی
قویدل
⬆️قبل از اینکه شروع به راندن موتورسیکلت صفر کیلومتر خود کنید، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید🙏 تا از توصیه‌های اختصاصی کمپانی برای موتورسیکلت خودتان مطلع شوید.
🚫قبل از آنکه اقدام به روشن کردن موتورسیکلت کنید سطح روغن را بررسی کرده و مطمئن شوید که میزان مناسبی دارد.🙏
↙️ توصیه می‌کنیم که در طول مدت آب بندی از سوار کردن شخص دیگر و یا همراه داشتن بار اضافی خودداری کنید.↗️
↩در دوه آب بندی برای تردد از مسیرهای دارای شیب تند استفاده نکنید.↪
↩سعی کنید از خیابان‌هایی که وسایل نقلیه با سرعت کمتری در آن‌ها حرکت کرده و همچنین چراغ‌ قرمزهای بیشتری دارند برای تردد استفاده کنید تا بتوانید با دنده‌های پایین و سرعت کم فرآیند آب بندی را انجام دهید.⤴️
↩ سعی کنید در دوره آب بندی از بنزین با کیفیت و همچنین روغن‌های معتبر و مرغوب استفاده کنید.⤴️
↩ در شرایط‌ مختلف رانندگی اجازه ندهید که دمای پیشرانه بیش از حد افزایش پیداکند.↪
↔️ قبل از حرکت اجازه دهید پیشرانه کمی درجا کار کرده و به دمای کاری مناسب خود نزدیک شود.↪

برای افزایش دور موتور باید دسته گاز را به آرامی بچرخانید؛ به علاوه باید به خاطر داشته باشید که در این دوره حداکثر می‌توانید ۵۰ تا ۷۰ درصد از یک دور کامل آن را استفاده کنید.

حتما پس از طی مداوم ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر از پیمایش ابتدایی یک توقف داشته و به مدت حداقل ۲۰ دقیقه موتورسیکلت را خاموش نگه دارید تا دمای کاهش پیدا کند.📈

📌 در دوره آب بندی از رانندگی در ترافیک‌های طولانی و همچنین طی کردن مسافت‌های طولانی اجتناب کنید. پس از طی مسافت‌های بیش از ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مدتی توقف کرده و به موتور استراحت دهید.

به دلیل اینکه بیشترین میزان براده برداری احتمالی در اوایل کارکرد پیشرانه رخ می‌دهد، اکیدا توصیه می‌شود که بین ۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر ابتدایی یکبار روغن و فیلتر روغن را تعویض کنید. توجه کنید که قبل از انجام تعویض روغن اجازه دهید کمی کار کرده و دمای روغن بالا برود.
حتما شما نیز اعتقاد بسیاری را مبنی بر اینکه حداقل باید ۳ بار تعویض روغن قبل از ۳۰۰ یا حتی ۱۰۰۰ کیلومتر ابتدایی انجام شود، شنیده‌اید؛ این کار نه تنها هیچ ضرری ندارد، بلکه سودمند نیز هست، اما انجام آن اقتصادی نیست. به این دلیل منطق‌ترین کار که توصیه بسیاری از متخصصان و کمپانی‌های سازنده نیز هست، انجام دومین تعویض روغن پس از طی ۱۰۰۰ کیلومتر ابتدایی است. توجه کنید که قبل از انجام تعویض روغن اجازه دهید کمی کار کرده و دمای روغن بالا برود.
از معکوس دادن‌های شدید و ناگهانی اکیدا اجتناب کنید.
موتور سیکلت سیار قبل از آنکه دور موتور بیش از حد کاهش یافته و به تقلا بیفتد، دنده را به آرامی و با دقت کاهش دهید.
سعی کنید در دوره آب بندی برای کاهش سرعت و یا توقف، از ترمز استفاده کنید تا اجزای آن با قرار گرفتن در شرایط مختلف به خوبی آب بندی شوند. توجه کنید که استفاده از ترمز باید با رعایت اصول ذکر شده درباره دور موتور انجام شود.
مهمترین بحث در مورد آب بندی 🛠مربوط به دور موتور می‌شود؛ به همین منظور در زیر جداگانه به نکات مربوط به دور موتور می‌پردازیم:

💠 توجه داشته باشید که اعداد اعلام شده در نکات زیر مربوط به یک موتورسیکلت فرضی عادی با حداکثر دور ۱۰۰ کیلو متراست.
پس از اولین استارت اجازه دهید تا کمی درجا کار کند و تمام قطعات آن روغن کاری شود، سپس به آرامی دور موتور را تا حدود ۲۰۰کیلومتر افزایش دهید تا اولین براده برداری‌های قطعات که در بیشترین میزان خود هستند رخ دهد، پس از آن دوباره اجازه دهید تا دقایقی کوتاه (بین ۳ تا ۴ دقیقه) درجا کار کند و دمای آن افزایش پیدا کند.
⛔ در دوره آب بندی باید با تنظیم دور موتور خود از وارد شدن هرگونه فشار اضافه به آن جلوگیری کنید، اما توجه داشته باشید که استفاده از دور موتورهای بسیار پایین برای نیز درست به اندازه استفاده از دور موتورهای بالا مضر خواهد بود؛ در واقع بهترین کار حفظ دور موتور در یک بازه متوسط و متعادل است.
پس از ۳۰۰ کیلومتر ابتدایی و در ادامه دوره آب بندی نیز نباید طولانی مدت سرعت و دور موتور موتورسیکلت را ثابت نگه دارید؛ در واقع باید با کاهش و افزایش سرعت، دور موتور خود را در بازه مشخص ۳۵۰۰RPM تا ۵۰۰۰RPM به صورت مداوم و به آرامی تغییر دهید.
در دوره آب بندی و پس از ۳۰۰ کیلومتر نیز حداکثر می‌توانید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از بیشترین میزان دور موتور خود را استفاده کنید؛ در ادامه می‌توانید به تدریج و با افزایش پیمایش موتورسیکلت خود دور موتور آن را تا محدوده حداکثر ۴ الی ۵ هزار دور بر دقیقه نیز افزایش دهید. بدیهی است که پس از پایان دوره آب بندی می‌توانید از حداکثر توان موتور خود استفاده کنید‌.
قویدل۰۹۳۷۳۵۱۶۷۷۲

📄📰📰📰🛵🛵🏍🚜
آب بندی سیستم ترمز

فرآیند آب بندی علاوه بر پیشرانه اجزای دیگر موتورسیکلت از جمله سیستم ترمز را نیز شامل می‌شود. به منظور آب بندی و ایجاد هماهنگی مناسب اجزای مختلف سیستم ترمز با یکدیگر سعی کنید در طول مدت آب بندی از ترمز زدن‌های شدید اکیدا خوداری کنید.
سبه یاد داشته باشید که تعویض به موقع روغن و استفاده از نوع مرغوب آن تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر خواهد داشت.
ممنون بابت خواندن مطالب
قویدل
۰۹۳۷۳۵۱۶۷۷۲
جهت مشاوره موتور سیکلت خود با این شماره تماس حاصل نمایید
امداد موتورسیکلت شمال شرق
تعمیر موتور سیکلت سیار درمحل امداد پنچرگیری تعویض تیوپ سیار امداد سیکلت درمحل تعمیرات موتورسیکلت چهار چرخ انجام میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *